00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
10:01
3 мин
Жаңылыктар
11:01
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
4 мин
Будь в курсе
Весна — испытание для аллергиков. Какие услуги доступны в ЦСМ и что покрывает страховой полис?
08:04
52 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
4 мин
Күн башат
Быйыл өлкөдө айыл чарбасын каттоо жүргүзүлөт — каттоо качан башталат жана кандай жүрөт?
09:05
52 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 10:00
10:01
3 мин
Тема дня
Бесплатное обучение и цифровизация: как меняется школа КРСУ?
10:04
44 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
3 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Өлкөдө балдарды мектепке онлайн-каттоо жүрүүдө. Ата-энелер эмнелерди эске алышы керек?
11:04
41 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Максимальный репост
Физика и математика в увлекательном формате: Кыргызстан в проекте «Сила ума»
12:04
44 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Күн башат
Биринчи жолу "Санарип дыйкан 2025" форуму өтөт — жасалма интеллект, инновациялык технологиялар
13:05
49 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
On air
14:05
60 мин
Ачык кеп
Карылыкты кантип жайлатуу керек же герантология илиминин негизи
15:04
42 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Көз мончок
"Турмуш курсаң кетип калат". Безетки бойдоктордун эле көйгөйүбү?
17:04
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
On air
18:07
30 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Стоп-кадр
Россия, Беларусия жана Түркияда ийгилик жараткан "Кыя" тасмасынын сыры эмне?
19:06
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 21:00
21:01
3 мин
Ачык кеп
Карылыкты кантип жайлатуу керек же герантология илиминин негизи
21:04
42 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолу. Макулдашуунун урунттуу жерлери

Темир жол курулушу. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 14.06.2024
Жазылуу
Кыргызстанда биргелешкен долбоордук компания түзүлүп, анын толук кандуу иштеши үчүн уставдык капиталдагы үлүштөр үч өлкөнүн ортосунда бөлүштүрүлөт.
БИШКЕК, 14-июн. — Sputnik. Бишкек, Пекин жана Ташкент "Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан" темир жолун куруу боюнча долбоорду ишке ашыруу үчүн Биргелешкен долбоордук компания (БДК) түзмөй болду. Бул тууралуу 6-июнда кол коюлган макулдашууда айтылат. Бүгүн министрлер кабинети документти ратификациялоо үчүн парламенттин кароосуна киргизди.
Жогорку Кеңештин сайтына жарыяланган мыйзам долбооруна ылайык, БДК Кыргызстандын аймагында түзүлөт, ал эми анын толук кандуу иштеши үчүн уставдык капиталдагы үлүштөр үч өлкөнүн ортосунда бөлүштүрүлмөкчү.
Макулдашууда үч мамлекеттен компанияны түзүп, анын коммерция, технология, каржылоо, инженердик курулуш жаатындагы маселелерине жоопкер боло турган уюмдары да көрсөтүлгөн. Мында Кытай тараптан "Кытай темир жолдору" мамлекеттик корпорациясынын алдындагы China Railway International компаниясы, Кыргызстандан "Кыргыз темир жолу" улуттук компаниясы" мамлекеттик ишканасы, Өзбекстандан "Узбекистон темир йуллари" акционердик коому иш жүргүзмөй болду.
"Кытайдын үлүшүнө 51 пайыз, кыргыз жана өзбек тарапка 24,5 пайыздан туура келет. Жогорудагы уюмдар БДКнын уставдык капиталын көрсөтүлгөн үлүш боюнча түзөт", — деп айтылат макулдашууда.
Мындан тышкары, документте темир жолдун Кашкар — Торугарт — Макмал — Жалал-Абад — Анжиян деп үч өлкөнүн аймагы аркылуу өтө турган маршруту белгиленген.
Макулдашуунунун аткарылышын Кыргызстан менен Өзбекстандан Транспорт министрликтери, Кытайдан Өнүгүү иштери жана реформа боюнча мамлекеттик комитет тескейт.
Муну менен катар документте төмөнкүлөр каралган:
Кытай тарап темир жолдун Кыргызстандагы бөлүгү менен бириккен Кытайдын аймагындагы курулушуна жоопкер;
Кыргыз тарап курулуштун айлана-чөйрөгө тийгизген таасирин өз убагында баалоого, маданий эстеликтердин сакталышына, коопсуздукту камсыздоого, объектилердин алынышына, долбоор ишке аша турган жердеги элди көчүрүүгө жоопкер. Мунун баары мамлекеттин эсебинен ишке ашат;
Кыргыз тарап курулуш үчүн ыңгайлуу шарттарды түзүүгө, электр энергиясы, суу менен камсыздоого, кытай жана өзбек адистерин келүүгө уруксат алуудан бошотуп, керектүү товарлардын импортуна, ошондой эле банк эсептери жана валюта алмаштыруу иштерине колдоо көрсөтөт;
Кыргыз тарап курулуш иштеринин алдындагы жумуштарда, курулуштун өзү жүрүп жаткан маалда курулуш техникасын, жабдууларды, механизмдерди жана башка тиешелүү материалдарды өлкө аймагына киргизип жана чыгарып жаткан маалда бажы жана салык төлөмдөрүнөн бошотот;
Тараптар долбоорлоо, сатып алуу, курулуш жана башка негизги иштерге жоопкерчилик Кытайдын ыйгарым укуктуу уюмуна жъктөөнү макулдашкан. Мүмкүнчүлүгү туура келсе бул иштерге Кыргызстан менен Өзбекстандын да компаниялары катыша алат;
Техникалык-экономикалык негиздемеге, каржылоого байланышкан маселелерди чечүүгө мамлекеттердин баары катышууга милдеттүү;
Аталган макулдашууга байланыштуу конфеденциалдык маалыматтар тараптардын жазуу жүзүндөгү уруксатысыз ачыкталбайт;
Макулдашуунун жоболорун аткарууда же талкуулоодо чыккан талаш-тартыштын баары сүйлөшүү жана консультация жолу менен чечилет;
Документ ар бир тарап бири-биринен жазуу жүзүндөгү уруксат алып макулдашкан күндөн тарта күчүнө кирет;
Макулдашуу 5 жылга түзүлүп, тараптардын каршылыгы болбосо автоматтык түрдө дагы 5 жылга узартылат.
Белгилей кетсек, аталган темир жолдун курулушу боюнча көп жылдардан бери кеп болуп келе жатат. Магистраль жылына болжол менен 7 миллиондон 13 миллион тоннага чейин жүк өткөрүүгө жөндөмдүү болот. Кыргызстан анын 80 пайызы транзитке туура келсе, 20 пайызы республикага тиешелүү болоруна үмүт артып келет. Курулуш болжол менен 4,7 миллиард долларга бааланууда.
Темир жолдун курулушу. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 13.06.2024
Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолунун курулушу августта башталмай болду
Жаңылыктар түрмөгү
0