00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
3 мин
Ежедневные новости
10:01
3 мин
Жаңылыктар
11:01
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
4 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
5 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Об экономике и не только с Кубатом Рахимовым
20:06
46 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
4 мин
Будь в курсе
Без страховки никуда: ЖК одобрил закон о страховке жилья от ЧП и пожаров
08:04
38 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
4 мин
Күн башат
Биринчи жолу "Санарип дыйкан 2025" форуму өтөт — жасалма интеллект, инновациялык технологиялар
09:05
49 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 10:00
10:01
3 мин
Тема дня
Как ЕАЭС вписывается в изменяющуюся мировую картину?
10:04
39 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
3 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Салык реформасындагы акыркы өзгөртүүлөр — бизнес ээлерине кандай таасир этет?
11:04
42 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Максимальный репост
Физика и математика в увлекательном формате: Кыргызстан в проекте «Сила ума»
12:04
44 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Особый акцент
ЕАЭБде атаандаштык жана монополияга каршы жөнгө салуу — Мыйзамдарды шайкеш келтирүү кайсы этапта?
13:05
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
On air
14:05
60 мин
Ачык кеп
Өлкөгө кирген инвестициялар көбөйүп, чыккан инвестиция кыйла азайды
15:04
46 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Личный интерес
Лечебный массаж: когда он необходим и как работает?
16:04
41 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Экономикалык панорама
Протекционизм учурдагы дүйнөлүк экономикага керекпи?
17:04
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
Национальная олимпиада по точным наукам: как формируется интеллектуальный резерв Кыргызстана
18:07
42 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Кеменгер
Улуу Ата Мекендик согуш темасы мектептерде кандай окутулууда?
19:06
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 21:00
21:01
3 мин
Ачык кеп
Өлкөгө кирген инвестициялар көбөйүп, чыккан инвестиция кыйла азайды
21:04
46 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

Метро, монорельс куруу. Депутаттар Бишкектеги тыгынды чечүү жолдорун сунуштады

© Sputnik / Павел Бедняков / Медиабанкка өтүүМетро станциясында поезди күтүп турган жүргунчулөр. Архив
Метро станциясында поезди күтүп турган жүргунчулөр. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 06.06.2024
Жазылуу
Эл өкүлдөрү ар кандай маселелер учурунда Бишкектеги тыгынды чечүү боюнча өкмөт менен мэрияга бир катар сунуштарды жасашты.
БИШКЕК, 6-июн. — Sputnik. Жогорку Кеңештин бүгүнкү жыйынында депутаттар Бишкектин автотыгын көйгөйүн чечүү үчүн метро куруу муктаждыгы жаралганын айтышты.
Алгач Арсланбек Малиев шаарга метро куруу жолун караштырып, ал үчүн сырттан (Кытай, Россия жана башка өлкөлөрдөн) инвестор таап, аларга 15-20 жылга өткөрүп, андан соң Кыргызстан кайра өзүнө алса болор эле деген оюн билдирди.
Көп өтпөй Элдар Абакиров Бишкектеги жүргүнчүлөрдүн күнүмдүк агымы 700 миңге жетерин белгилеп, метро куруу муктаждыгы жаралганын айтты. Эл өкүлү шаардагы дарыялардын астына метро, үстүнө үй курууну долбоорлогон видеону көрсөтүп, бийликке карап көрүүнү сунуштады.
"Бүгүн куруп баштаганда деле 5-10 жыл кетет. Канчалык эрте баштасак, ошончо эрте бүтөбүз. Биринчи тарамын (метронун) баштасак, кийинкилери жеңил кетет. Кудайга шүгүр, калктын, анын ичинде борбор калаанын элинин саны тез өсүүдө", — деди Абакиров.
Муну утурлай депутат Балбак Түлөбаев учурунда монорельс курууну демилгелегенде шылдыңга кабылганын айтып, бирок бул турмуш талабы экенин билдирди. Ал метродон монорельс арзан түшөрүн белгиледи.
"Азыркы алып келип жаткан автобустар тыгын маселесин чечпейт. Тескерисинче, жаратат. Бир автобустун узундугу 12 метр. Жол чыракка үчөө токтосо 36 метр болот. Анын артына тыгын топтолот. Болбосо аялдамаларды да жылдырыш керек. Миң автобусту болжол менен 80 миллион долларга алып келүүдөсүңөр. Дагы миңи (автобус - ред.) пландалууда. 150 миллион долларга эки суунун агымына монорельс куруп коелу. Алдын ала долбоору даяр, аны ишке ашыруу керек", — деди Түлөбаев.
Ошондой эле ал монорельс бир саатта 150 миң кишини ташый аларын кошумчалады.
Мэрия калаадагы тыгын маселесин жоюунун жолдорун издеп келет. Буга чейин Чыңгыз Айтматов проспекти менен Жибек Жолунан Түштүк магистралга чейин асма жол курулары айтылган. Ага чейин монорельс салуу сунушталган.
Монорельс. Архивное фото - Sputnik Кыргызстан, 1920, 15.06.2022
Мэрия Бишкекке монорельс куруу долбоорун даярдап, болжолдуу маршрутун сунуштады
Жаңылыктар түрмөгү
0